REGISTROVAT

„Jsme přispěvatelem komoditních zpráv pro AKČR“

STŘEDNĚDOBÁ INVESTIČNÍ ANALÝZA - ALIBABA GROUP

AKTUALIZACE SRPEN 

"Akcie Alibaba vstoupily do nového roku prudkým růstem, když v prvních čtyřech měsících prudce posílily o 58,25 USD na akcii (+42,53 %) na úroveň nového téměř ročního maxima 195,21 USD/akcie."

Grafy, data, informace zdroj: Kapitalove-analyzy.cz, Barchart.com, Investing.com, Bloomberg.com. Equities.com, MT4

Aktuálně

Společnost Alibaba bude ve čtvrtek informovat o výsledcích ve druhém čtvrtletí letošního roku. Analytici na jedné straně očekávají zpomalení růstu výnosů, na straně druhé pak odhadují, že zisk společnosti vykáže opět růst. Očekává se, že růst vykáže jak klíčový obchodní segment společnosti, tak i zbývající divize, včetně pro růstově zaměřeného a expandujícího cloud computingu. Navíc, vůči akciím této společnosti zůstávají analytici nadále pozitivně naladěni a mnoho z nich očekává v příštích 12 měsících cenovou rallye.

Ve druhém čtvrtletí trh očekává:

  • Příjmy ve výši 111,73 miliardy juanů (15,93 miliard USD). Pokud by byl realizován, jednalo by se o meziroční nárůst o 38 %.
  • Největší hnací silou by měl zůstat klíčový e-commerce segment společnosti Alibaba, který zahrnuje obchodní platformy Tmall a Taobao.
  • Čínský gigant nadále pokračuje v rozšiřování klíčového obchodního segmentu v mezinárodním měřítku. Od toho se odráží nepřetržitý růst uživatelů a klientů společnosti, také díky úspěšnému pronikání platforem Taobao a Tmall do menších městských aglomerací.

Nový maloobchod:

  • Součástí hlavní obchodní činnosti společnosti Alibaba je tzv. nová maloobchodní strategie, která se snaží spojit různé části jejího podnikání do jednoho velkého ekosystému. Součástí této strategie jsou rozsáhlé investice do logistiky, jejích supermarketů Hema či rozvozu potravin Ele.me.

Cloud computing:

  • Jednou z nejslibnějších oblastí podnikání Alibaby je podle analytiků cloud computing. Tato divize zaznamenala v prvním letošním čtvrtletí meziroční nárůst tržeb o 76 % a pomalu ale stabilně pokračuje ve zvyšování svého podílu na celkových výnosech Alibaby. Ačkoli se stále jedná jen asi o 8 % celkových tržeb, spatřují analytici v tomto segmentu obrovskou příležitost pro tohoto technologického giganta.

Akcie:

  • společnosti Alibaba sice letos vzrostly již téměř o 20 %, nicméně Wall Street nadále věří v jejich další růst v následujícím roce. Podle údajů agentury Reauters představuje průměrná cílová cena pro akcie společnosti Alibaba 218,09 USD. To by ze strany akciového trhu představovalo vůči včerejší (středeční) zavírací ceně očekávání dalšího růstu akcií společnosti o 34,5 %. Dle akciového analytika společnosti Jefferies, Thomase Chonga, by různorodé investice společnosti měly v několika příštích letech podpořit celkový růst společnosti, a to i přes některá aktuální geopolitická negativa.

Představení společnosti

  • Společnost Alibaba Group od doby, kdy v roce 1999 spustila svou první webovou stránku s cílem pomoci čínským maloobchodníkům, exportérům, výrobcům a podnikatelům obecně s mezinárodním prodejem, expandovala do role globálního lídra v oblasti internetového a mobilního obchodu. V současné době firma a její přidružené společnosti provozují přední velkoobchodní a maloobchodní online prodejní platformy, stejně jako v rámci internetu založené podniky nabízející reklamní a marketingové služby, služby elektronických plateb či mobilní, výpočetní, síťové a cloudové služby.
  • Hlavní dceřiné a přidružené obchodní společnosti zahrnují: Taobao - čínská největší mobilní obchodní platforma, Tmall – obchodní platforma zprostředkovávající online prodej zboží nejvyšší kvality světoznámých společností, AliExpress – populární globální spotřebitelská maloobchodní platforma, Alibaba – globální velkoobchodní platforma sdružující obchodníky z více než 200 zemí světa, Alibaba či například Cainiao, spravující online logistická data o pohybu zboží v rámci globálních logistických společností. Sílu společnosti generují rozsáhlé inovace, dlouhodobé investice se zaměřením na budování globální značky, disciplinovaný prodejní přístup zaměřený na celkový výkon a růst celosvětové působnosti v oblasti globálních internetových, mobilních a zábavních obchodních aktivit.
  • Platformy Taobao a Tmall v roce 2018 vytvořily 58 % veškerých digitálních prodejů v Číně.

Akcie Alibaba vstoupily do nového roku prudkým růstem, když v prvních čtyřech měsících prudce posílily o 58,25 USD na akcii (+42,53 %) na úroveň nového téměř ročního maxima 195,21 USD/akcie. V následujících týdnech sice došlo ve vleku stále probíhající obchodní války mezi USA a Čínou a v reakci na uvalení nových dovozních tarifů na čínské zboží v hodnotě 200 miliard USD a následných protiopatření ze strany Číny k dočasnému oslabení na 149,26 USD/akcie. Následný návrat k růstu trvajícímu s krátkodobými korekcemi od počátku června předznamenal budoucí vývoj akcií této společnosti.

Pozitivním pro růstovým směrem se ubírají další plány čínské Alibaba Group a její dlouhodobý výhled, kam patří například snahy o zjednodušení přístupu západním trhům. Vytvořená a explicitně sledovaná expanzní strategie společnosti hovoří pro další růst a možný návrat k úrovním letošních květnových maxim.

Důvody stojící za analýzou na potenciální růst ceny akcií společnosti Alibaba

  • Alibaba pokračuje v rozšiřování počtu globálních značek, které jsou navázány na její platformy s datovými službami. Ačkoliv hlavní komerční segment společnosti v posledním čtvrtletí vykázal růst tržeb o 51 %, Alibaba společně se svým největším rivalem, společností JD.com, čelí riziku zpomalení čínské ekonomiky. Tudíž, diverzifikace na sousedící trhy je více než logická. K té patří streamování médií, nabídka chytrých reproduktorů s umělou inteligencí (smart speakers) a jiné obchodní aktivity včetně cloudových služeb. Alibaba Cloud = největší cloudová platforma v Číně.
  • Partnerský program A100. Na začátku roku Alibaba začala nabízet službu analýzy dat. Partnerský program A100 integruje roky střádaná nákupní data spotřebitelů do dalších služeb obchodníků, které se stanou partnery programu. Příkladem, jak to celé funguje, může být propojení dat funkce rozpoznávání obličeje s daty programu A100. Obchodník tak může znát preference zákazníka už v momentě, kdy vstoupí do jejich obchodu. Podobně propojená data kamenných obchodů různých globálních značek s programem A100 mohou společnostem pomoci v lepší identifikaci klientských potřeb a zvyklostí, v zavádění nových produktů, zvýšit provozní efektivitu či generovat lépe cílenou reklamu.
  • Právě Čína je pak místem, kde technologie rozpoznávání obličeje (podporovaná technologickými giganty typu Alibaba, Tencent či Baidu) prochází rychlým rozmachem. Ke stále se rozšiřujícím řadám partnerů patří například firmy P&G (Procter & Gamble), Nestlé či čínský gigant Bestore. Přestože firmě Alibaba tato služba nepřináší žádné příjmy, jelikož je nabízena bezplatně, demonstruje působivé cloudové schopnosti společnosti, které by měly přitáhnout pozornost velkých obchodníků s celosvětovou působností.
  • Program A100 je postaven na „operačním systému Alibaba“, který představuje součást přirozeného, v očích konkurence záviděníhodného, vývoje společnosti od čistého poskytovatele elektronického obchodu ke globální technologické společnosti. Její přerod od elektronického obchodníka přes digitální zábavu a místní služby až po současný stav pomohl společnosti zajistit posílení její infrastruktury do takové míry, že nyní dokáže pokrýt kompletní prodej, logistiku, optimalizaci dodavatelského řetězce, platby, marketing a širokou škálu podpůrných služeb fungujících díky obrovským výpočetním schopnostem cloud computingu společnosti. Právě díky nim je Alibaba schopna zpracovávat obrovský tok dat a nabídnout zákazníkům různé přehledy a masivní analytické nástroje.
  • Alibaba na konci června spustila anglickojazyčnou webovou stránku služby Tmall. Cílem společnosti je v průběhu následujících tří let zdvojnásobit počet mezinárodních značek, které jsou napojené na službu Tmall, na 40 tisíc. Cestou k vyplnění mezery na trhu má být větší přitažlivost a přístupnost platformy pro malé a středně velké globální značky. V současné době je na platformu Tmall napojeno 20 tisíc značek ze 77 zemí a regionů.
  • Tmall Global byla založena v roce 2014. Představuje rozšíření čínský trh pokrývající platformy Tmall. Pro zahraniční obchodníky se jedná o jednodušší způsob, jak participovat na rostoucím globálním trhu elektronického obchodu. V blízké budoucnosti bude následovat španělská a japonská jazyková verze.
  • Bankéři na hongkongském akciovém kapitálovém trhu sázejí na příliv burzovně kótovaných společností hledajících přísun čerstvých finančních prostředků. K těm by se v následujících měsících měla přidat i společnost Alibaba (NYSE:BABA) s cílem prodat v rámci chystaného IPO akcie v hodnotě 20 miliard dolarů. Dle údajů globálně působící společnosti Refinitiv klesly výnosy z veřejných úpisů akcií (IPO) v asijsko-pacifickém regionu v posledních 6 měsících (konče letošním červnem) o 26 % na 22,5 miliardy USD. Nejvytíženějším místem, co se IPO týká, byla burza v Hong Kongu.
  • Nadějí asijských bankéřů je očekávané IPO společnosti Alibaba, které by mělo být zdaleka největším letošním úpisem akcií hongkongské burzy vůbec. Dojde-li k němu, bude se současně jednat o celosvětově největší sekundární prodej akcií za posledních 7 let.
  • Na konci předešlého měsíce americký ministr financí, Steve Mnuchin, oznámil, že by obchodní dohoda mezi USA a Čínou mohla být z 90 % kompletní. Tento komentář dal vzniknout nadějím, že se na již proběhlém setkání lídrů G20 prezidenti Trump a Xi Jinping vyhnou eskalaci probíhajících obchodních sporů mezi oběma zeměmi, které ovlivňují globální obchod v jednotlivých segmentech, někde více jinde méně, již od loňského roku.
  • Avšak nezapomínejme, že technologický gigant, společnost Alibaba, jíž patří největší komerční a cloudová platforma v Číně, pokračuje dlouhodobě v generování fantastického růstu. Celkové tržby v roce 2018 zaznamenaly meziroční nárůst o 51 %. Hrubý obchodní objem na dvou hlavních trzích, Tmall a Taobao, vzrostl o 31 % a 19 %. V meziročním srovnání pak počet aktivních zákazníků vzrostl o 18,5 % na 654 milionů. Upravený čistý zisk vzrostl o 12 %. Tyto výsledky mimo jiné podpořila expanze společnosti na trzích, jako jsou jihovýchodní Asie, Rusko či Evropa. V letošním roce vedení společnosti očekává růst příjmů na 72,8 miliardy USD, což by oproti loňskému roku představovalo růst minimálně o 33 %. Analytici odhadují, že zisk společnosti by mohl vykázat růst o 22 %. V roce 2020 by dle výhledu managementu měly příjmy přesáhnout 74,76 miliardy USD. Jakékoliv dobré zprávy, které by se týkaly obchodní války mezi USA a Čínou, masivně podpoří nárůst zájmu investorů o čínského technologického giganta, společnost Alibaba.

Potenciální rizika

  • Alibaba těží ze své nové maloobchodní strategie, která na trhu nabírá na síle. Nicméně, rostoucí konkurence ze strany domácích i zahraničních e-commerce společností představuje rizika. K těm je možné zařadit také zvyšující se investice a makroekonomické proudy v Číně.
  • Určitá rizika souvisejí s přísnými čínskými zákony. Podle čínských zákonů cizinci nemohou vlastnit akcie v jakékoli čínské internetové společnosti, což znamená, že zahraniční investor nemůže být skutečným akcionářem ve společnosti Alibaba. Zahraniční investoři kupující akcie Alibaba na newyorské burze NYSE tak vlastně nakupují akcie holdingové společnosti Alibaba Group Holding Ltd registrované na Kajmanských ostrovech. Nemají tedy žádná hlasovací práva ve společnosti ani vůči jejímu majetku, včetně Taobao a Tmall. Výsledkem investice je tak podíl na zisku společnosti Alibaba bez jakýchkoliv vlastnických práv, což nicméně pro spekulanty hraje malou či žádnou roli.
  • V posledních dvanácti měsících management společnosti Alibaba dokončil řadu akvizic. Ty sice rozšiřují klíčové schopnosti společnosti a podporují její expanzi v Číně a v mezinárodním měřítku, ovšem integrační rizika přetrvávají.
  • Akvizice firem, ačkoliv by dlouhodobě měly pomoct rozšířit nabídku služeb a zákaznickou základnu, přenášejí na Alibabu dodatečné náklady, které pravděpodobně v blízké době zvýší její celkové náklady.
  • Hlavní protivítr představují pro Alibabu obchodní války, protože tyto narušují ziskové marže a ovlivňují celkovou ekonomiku.
  • Vzhledem k tomu, že společnost Alibaba pokračuje v expanzi do USA, bude se muset intenzivně snažit přiblížit a vyrovnat již dobře zavedeným hráčům typu eBay a Amazon, kteří mají velký úspěch. Mobilní platební systém společnosti eBay, PayPal, je mezi spotřebiteli v USA velmi populární. PayPal stále více roztahuje křídla také v offline segmentu a s téměř strojovou pravidelností představuje novinky. Jeho objemy plateb zaznamenávají značně konzistentní dvojciferný meziroční růst, a to jak na domácím tak mezinárodním trhu. Z těchto a několika dalších důvodů bude vybudování nových strategických partnerství a etablování služeb společnosti Alibaba v USA, které jí umožní zopakovat úspěchy konkurence, vyžadovat určitý čas.

Ukázka potenciálního výkonu analýzy na CFD akcií Alibaba

  • Investovaná částka 1 milion CZK … 43.224 USD (přepočítáno kurzem ČNB ze dne 14.8.19)
  • Typ kontraktu CFD akcie
  • Finanční páka 1:5
  • Margin 20 % z hodnoty CFD akcie
  • Cena akcie 162,18 USD (k 14.8.19)
  • CFD akcie … hodnota … 162,18 USD … marže 20 % … 32,436 USD
  • Target Price 1 … 178,00 USD
  • Target Price 2 … 188,80 USD
  • Target Price 3 … 196,00 USD
  • 1. úroveň supportu … cca 151,70
  • 2. úroveň supportu … cca 147,80
  • Při plném 100 % zainvestování by bylo při marži 32,436 USD možné nakoupit až 1332 kusů. V rámci nepsaného pravidla investorů by však maximální investovaná částka nikdy neměla překročit 50 % volných prostředků investora.
  • V případě nákupu 1 kusu CFD akcie na společnost Alibaba pohyb kurzu k TP2 na úrovni 188,80 USD/CFD akcie nabízí potenciál 26,62 USD.
  • V případě zainvestování 50 % volných prostředků a nákupu 666 CFD akcií by pohyb kurzu o 26,62 USD zvýšil potenciál zhodnocení analýzy na cca 17.728,92 USD.
  • V případě negativního vývoje a poklesu kurzu CFD akcie k úrovni supportu 151,70 USD/CFD akcie by však stejný obchod pro investora znamenal ztrátu dosahující 16,15 % celkového objemu prostředků investora.

Důležité upozornění: Důrazně upozorňujeme, že s ohledem na velikost obchodního účtu a velikost trhu je nezbytně nutné upravit velikost páky a odpovídajícím způsobem nastavit míru zvoleného rizika. Obchodování CFD kontraktů a na Forexu je vysoce rizikové a nevhodně nastavený risk management může vyústit ve ztrátu velké části či všech finančních prostředků investora.

Důležité upozornění ve vztahu k převzaté investiční analýze

Dokument vytvořil

Tento dokument, jehož součástí je investiční analýza (Analýza), společnost PRIME Brokers s.r.o., zapsaná v obchodním rejstříku C 272436, vedená Městským soudem v Praze, Vlkova 841/46, 130 00, Praha 3, IČ: 058 85 167, vykonávající analytické, marketingové služby a služby technického supportu pro české a zahraniční obchodníky s CP a jiné finanční instituce, převzala z nezávislých internetových stránek kapitalove-analyzy.cz. 

Všeobecné informace:

Při přípravě dokumentu bylo vycházeno z důvěrných externích zdrojů, avšak za úplnost a přesnost takto převzatých informací neodpovídáme. Tento dokument může být v budoucnu kdykoliv odvolán nebo změněn, a to bez předchozího upozornění. Závěry uvedené v Analýze se v budoucnu mohou ukázat jako nesprávné a obchody uzavřené na základě Analýzy mohou být ztrátové. Analýzy poskytují pouze obecné informace a nejsou zamýšleny jako jakákoliv nabídka ke koupi či prodeji jakéhokoliv investičního nástroje. Zmíněné nástroje nemusí být vhodné pro každého investora. Názory v analýze uvedené neberou v úvahu situaci a osobní poměry jednotlivých zákazníků, jejich finanční situaci, znalosti, zkušenosti, cíle nebo potřeby a jejich záměrem není doporučit konkrétní finanční nástroje nebo strategie konkrétním investorům. Analýzy jsou připravovány primárně pro investory, u nichž se očekává, že budou činit vlastní investiční rozhodnutí a budou se o výhodnosti investic do jakýchkoli investičních nástrojů uvedených v dané analýze rozhodovat samostatně, zejména na základě náležitého zvážení ceny, případného nebezpečí a rizik, jejich vlastní investiční strategie a vlastní právní, daňové a finanční situace. Analýza by neměla být jediným podkladem pro investiční rozhodnutí. Investor by měl vyhledat odborné posouzení, včetně daňového poradenství, ohledně vhodnosti investic do jakýchkoliv investičních nástrojů, jiných investic nebo investičních strategií v dané analýze zmíněných. Hodnota, cena či příjem z uvedených aktiv se může měnit anebo být ovlivněna pohybem kurzů. V důsledku těchto změn může být hodnota investice do uvedených aktiv znehodnocena. Úspěšné investice v minulosti neindikují ani nezaručují příznivé výsledky do budoucna. Poplatky související s obchodováním mohou negativním způsobem ovlivnit výsledky obchodní. Poplatky bývají uplatňovány, i když je výsledkem obchodu ztráta. Výnos ani návratnost investice nejsou zaručeny. Minulá výkonnost investice nezaručuje příznivé výsledky do budoucna a cena či příjem z aktiv může být ovlivněna pohybem kurzu.

Použité metody analýzy

Při přípravě analýz byly použity všeobecně uznávané metody oceňování, zejména fundamentální a technická analýza.

Fundamentální analýza předpokládá, že každá akcie či jiné aktivum má svou vnitřní hodnotu, která vychází z historických dat a z hospodaření společnosti (akcie) a aktuální kurz aktiva či akcie se pohybuje kolem této vnitřní hodnoty. Analýza se nejdříve snaží za použití finančních analýz zjistit vnitřní hodnotu a prognózovat budoucí vývoj. Poté tyto údaje srovnává s aktuálním kurzem a snaží se zjišťovat, zda je akcie či jiné aktivum podhodnoceno (impuls k nákupu), nebo nadhodnoceno (impuls k prodeji), což udržuje kurz kolem vnitřní hodnoty. Na zjišťování vnitřní hodnoty akcie existuje množství různých postupů, modelů a výpočtů různých hodnot (dividendový diskontní model, ziskové modely - ratio P/E, cash-flow model apod.)

Technická analýza se používá na předpovídání budoucích cenových pohybů na základě systematického zkoumání, analyzování a vyhodnocování minulých a současných dat. Je používána u všech finančních produktů, včetně cenných papírů, CFD a úrokových produktů. Na rozdíl od fundamentální analýzy využívá pouze údaje tvořené trhem, jako je např. cena, objem, volatilita, množství otevřených kontraktů na trhu, popřípadě mezi tržní korelace. Technická analýza se proto nezabývá takovými jevy a skutečnostmi, jako jsou zveřejnění ekonomických dat, sentiment trhu, politická situace, daňová politika státu nebo ekonomické prostředí. Cílem technické analýzy je přibližně určit budoucí vývoje cen, určit konec a případné otočení trendu.

Střet zájmů:

Obchodník nebo s ním propojené osoby (zejména zaměstnanci) mohou uskutečňovat nebo vyhledávat možnosti k realizaci obchodů, které jsou v konkrétních Analýzách zmiňovány a mohou se dostat do konfliktu zájmů, který může ovlivnit objektivitu daných Analýz. Jelikož ve všech transakcích sjednaných v rámci Zákaznické smlouvy vystupuje váš Obchodník prostřednictvím svých poskytovatelů likvidity jako protistrana, mohou být zájmy Obchodníka v rozporu s Vašimi. Obchodník je plně zajištěn proti riziku (hedged) a/nebo transakce jsou přímo zpracovávány (tzv. Straight Through Processing, STP) poskytovateli likvidity. Zásady upravující střed zájmů jsou k dispozici na internetových stránkách vašeho obchodníka (brokera). Odměňování zaměstnanců Obchodníka je z části závislé na zisku Obchodníka, tato odměna však není závislá na konkrétním investičním nástroji. Názory makléřů či jiných zaměstnanců ohledně těchto titulů v konkrétním okamžiku mohou být odlišné, a to zejména s ohledem na investiční profil konkrétního zákazníka či s ohledem na aktuální vývoj na finančním trhu. Přestože tento dokument a Analýzy byly vytvořeny v souladu s pravidly k zamezení střetu zájmů, jednotliví zaměstnanci Obchodníka mohou realizovat investiční rozhodnutí, která jsou nekonsistentní s názory vyjádřenými v těchto Analýzách. Investoři by proto měli tuto konkrétní Analýzu považovat pouze za jeden z několika faktorů při svém investičním rozhodování. Dle dostupných informací byla tato převzatá analýza vytvořena nezávisle a na základě veřejně dostupných dat. Emitent ani provozovatel vaší obchodní platformy v rámci které jsou investiční nástroje obchodovány, nebyli s tímto dokumentem ani Analýzou před jeho rozšířením/zveřejněním seznámeni a nemají s emitentem ani provozovatelem obchodní platformy uzavřenu žádnou dohodu týkající se tvorby a rozšiřování Analýz. Obchodník nemá žádný podíl na základním kapitálu emitenta investičních nástrojů, které jsou předmětem Analýzy. Tato Analýza je distribuována všem zákazníkům Obchodníka, kteří mají o tento informační servis zájem, čímž je omezeno případné zvýhodnění určité skupiny zákazníků oproti ostatním. Bližší informace týkající se Zásad řízení střetu zájmů jsou k dispozici na internetových stránkách vašeho obchodníka/brokera.

Předpokládané frekvence aktualizací:

Obchodník nezajišťuje pravidelnou aktualizaci Analýz. Analýzy jsou vytvářeny na ad hoc bázi s ohledem na aktuální situaci na kapitálovém/ finančním trhu, a to zejména s ohledem na to, jaké investiční nástroje Obchodník v daném okamžiku považuje za zajímavé investiční příležitosti. Je pravděpodobné, že průběžně vytvářené Analýzy budou pokrývat totožné investiční nástroje, Obchodník si však vyhrazuje právo bez předchozího upozornění ukončit pokrývání jednotlivých investičních nástrojů či sektorů. Odměna osob podílejících se na vytváření Analýzy: Žádná část odměn těchto osob, které vytvořily nebo rozšířily Analýzu, nebyla a nebude, přímo či nepřímo, spojena s konkrétními názory vyjádřenými v daných analýzách. Část variabilní složky odměny zaměstnanců a spolupracovníků Obchodníka je odvozena od počtu a hodnoty obchodů uzavřených zákazníky Obchodníka.

Šíření Analýzy:

Analýzy jsou určeny k distribuci na území České republiky, případně jiných zemí Evropské Unie. Distribuce Analýz vůči veřejnosti mimo Českou může být omezena právními předpisy příslušné země. Osoby, do jejichž dispozice se daná Analýza dostane, by se tedy měly řádně informovat o existenci takového omezení. Nerespektováním takového omezení může dojít k porušení zákonů České republiky či příslušné země. Převzaté analýzy slouží výhradně zákazníkům Obchodníka a osob s ní propojených a bez předchozího písemného souhlasu nemohou být v jakékoliv podobě a jakýmkoliv způsobem reprodukovány, distribuovány nebo publikovány.