„Jsme přispěvatelem komoditních zpráv pro AKČR“

STŘEDNĚDOBÁ INVESTIČNÍ ANALÝZA - AKTUALIZACE AIRBUS ČERVEN 2019

„Akcie společnosti provází od počátku letošního roku více než silný růst, a to je první z několika pozitivních faktorů, které posilují potenciál této analýzy. Očekáváme, že s dlouhodobě se rozvíjejícím leteckým průmyslem, především v oblasti Asie a dalších rozvíjejících se trhů, má tato společnost nakročeno k posílení budoucí globální pozice. Níže v textu jsou uvedeny důvody, které vedly k vytvoření analýzy na růst akcií této společnosti.“

Grafy, data, informace zdroj: Kapitalove-analyzy.cz, Barchart.com, Investing.com, Bloomberg.com. Equities.com, MT4

Představení společnosti

  • Společnost Airbus S.A.S., dříve Airbus Group SE, je společnost se sídlem ve francouzském Toulouse. Působí v leteckém a obranném průmyslu. Společnost své aktivity provozuje skrze tři základní segmenty: Airbus Commercial Aircraft, Airbus Helicopters a Airbus Defense and Space. Segment komerčních dopravních letadel (Airbus Commercial Aircraft) se zaměřuje na vývoj, výrobu, uvádění na trh a prodej komerčních tryskových letadel a letadlových komponent, jakož i na přestavby letadel a související služby. Segment vrtulníků společnosti Airbus se specializuje na vývoj, výrobu, marketing a prodej civilních a vojenských vrtulníků, jakož i na poskytování služeb souvisejících s vrtulníky. Segment obrany a vesmíru vyrábí vojenské bojové letouny a výcviková letadla, poskytuje obrannou elektroniku a tržní řešení globální bezpečnosti a zajišťuje výrobu a prodej raket.
  • Graf níže názorně ukazuje, že akcie společnosti provází od počátku letošního roku více než solidní růst, kdy akcie přidávají celkově 46 %. To je také první z několika pozitivních faktorů, které posilují potenciál této analýzy. Pro porovnání, akcie největšího rivala, společnosti Boeing, ať už jsou důvody jakékoliv, přidávají od počátku roku „pouhých“ 16,19 %. Jsme přesvědčení, že s dlouhodobě se rozvíjejícím leteckým průmyslem, především v oblasti Asie a dalších rozvíjejících se trhů, má společnost Airbus nakročeno k posílení její budoucí globální pozice.

Aktuální fundamenty podporující potenciální růst ceny akcií společnosti Airbus

  • V příštím týdnu budeme svědky globálně největšího svátku jak leteckých nadšenců, tak expertů, kteří zamíří na mezinárodní leteckou přehlídku ve Francii na pařížském letišti Le Bourget. Právě Pařížská letecká show je místem, kde globální výrobci letecké techniky prezentují své produkty a uzavírají se nejdůležitější obchodní dohody. Není tajemstvím, že do letošních jednání vstupuje jeden z největších výrobců komerčních letadel s jistou výhodou (Airbus) a jeho největší konkurent (Boeing) s „koulí na noze“.
  • Pauza v objednávkách nových letadel před leteckou show v Paříži pokračuje. Během prvních tří měsíců roku 2019 společnost Airbus oznámila více zrušení než nových objednávek. V dubnu prodala pět letadel - tři A350-900 a dva A330-800neo - ale tyto objednávky byly vykompenzovány zrušením objednávky na pět strojů A330-200. V květnu obdržel Airbus od soukromého zákazníka zakázku na jeden A320neo. Současně se jednalo po delší době o měsíc, kdy u tohoto výrobce nedošlo ke stornu. Výše zmíněné staví Airbus z pohledu objednávek v letošním roce do záporného teritoria -57 letadel. Na rozdíl od Airbusu odstartoval Boeing v roce 2019 slušně. V prvních třech měsících roku si připsal 91 nových objednávek. Nicméně, v dubnu vstoupil po boku Airbusu do negativního teritoria. „Dýkou do zad“ bylo kvůli rostoucím finančním problémům zrušení objednávky na 200 strojů ze strany indického dopravce Jet Airways, který byl klíčovým zákazníkem Boeingu. Ve stejném měsíci si Boeing připsal pouze jednu novou objednávku a z května vyšel s nulou a zrušením dalších 6 objednávek. To posunulo Boeing dále do červeného, s negativním výsledkem -125 strojů.
  • Problémy Boeingu s letadly 737 MAX by mohly pomoci Airbusu ovládnout Pařížskou leteckou show. Globální uzemnění letadel Boeing 737 MAX a další trable této společnosti znamená pro Airbus s blížící se nejvýznamnější prodejní akcí roku obrovskou konkurenční výhodu. Zatímco se Airbus může soustředit na prezentaci nových strojů a dojednávání nových obchodů, Boeing se bude muset nejdříve snažit obnovit důvěru stěžejních globálních zákazníků v jeho stroje a teprve pak pomýšlet na nové objednávky. Týden se, i z pohledu toho, že minimálně v USA od počátku roku klesla důvěra v některá komerční letadla tohoto výrobce, může zdát jako více než šibeniční termín. Mohlo by trvat měsíce či dokonce roky, než se Boeingu podaří přesvědčit cestující v letecké dopravě, že jeho letadla jsou bezpečná. Tento faktor současně představuje riziko pro letecké společnosti, které mají problémový typ letadla ve své flotile.
  • Je to už tři měsíce, co byly Boeingy 737 MAX uzemněny. Během této doby Boeing sice udělal pokrok ve vývoji aktualizace softwaru pro jeho nejdůležitější model, nicméně v otázce, kdy by se mohly tyto stroje dostat opět do vzduchu, neexistuje žádný jasný časový plán. Navíc, poté co dostala přes prsty kvůli uspěchanému schvalovacímu procesu u letadel 737 MAX, americká FAA v součinnosti s ostatními světovými regulačními úřady nehodlá spěchat.
  • Kauza 737 MAX není jediná věc, která stojí příští týden v cestě za velkou objednávkou Boeingu. Další obchodní překážku představuje rostoucí napětí mezi USA a Čínou. Boeing údajně vyjednával s China Airlines o prodeji 100 kusů širokotrupých letadel. Jakákoli dohoda by však vyžadovala požehnání čínské vlády a objednávky letadel patří pro Čínu v obchodních jednáních s USA mezi klíčové vyjednávací artikly. V důsledku toho je velice nepravděpodobné, že by čínská vláda bez „obchodní dohody na stole“ schválila jakoukoli objednávku.

Airbus může podpořit obchod strojem A321neo s delším doletem

  • Airbus může podpořit business strojem A321neo s delším doletem. S problémy Boeingu má Airbus šanci na Pařížské letecké výstavě udělat dojem spuštěním modelu A321XLR s ultra dlouhým doletem (varianta A321neo). Airbus již začal dodávat upravenou verzi A321neo s extra rozsahem, tzv. A321LR. A321LR má sice dostatečnou kapacitu létat mezi severovýchodem USA a západní Evropou, nicméně dalších 500 až 1 000 kilometrů by dramaticky zvýšilo možnost pokrýt více proveditelných tras. Právě A321XLR je typem letadla společnosti Airbus, který tento delší rozsah nabízí.
  • Několik amerických leteckých společností již projevilo zájem o koncept A321XLR, a to včetně amerických American Airlines, JetBlue Airways, United Continental a International Airlines Group (sdružující British Airways, Aer Lingus, Iberia a jiné) a v Asii společnosti AirAsia či IndiGo. Zdá se být jasné, že dostatek zájmu o koncept A321XLR je a Pařížská letecká show by mohla být ideálním místem pro oficiální spuštění tohoto nového modelu. Během příštího týdne by Airbus mohl potenciálně zaznamenat rezervace na stovky objednávek A321XLR. Otázkou na druhou stranu zůstává, kolik z celkového počtu by představovalo obměnu stávajících objednávek a kolik by znamenalo nové přírůstky.
  • Dle agentury Bloomberg American Airlines zvažuje, zda si od Airbusu pořídit letadla A321XLR jako potenciální náhradu za stárnoucí flotilu 34 Boeingů 757-200. American Airlines je jedním z mála dopravců, jejichž rozhodnutí o flotile bude hrát významnou roli, protože Airbus a Boeing společně baží po dominanci v segmentu komerčních letadel se středním doletem.
  • Dle agentury Reuters se také Saudsko-arabská letecká společnost blíží k uzavření mnoha miliardové objednávky na nová letadla, která by minimálně částečně zahrnovala letadla výrobce Airbus. Objednávka širokotrupých letounů by současně mohla zahrnovat i menší letadla typu A320 a mohla by být oznámena už příští týden v Paříži.

Přečtěte si také:

https://www.primebrokers.cz/objednavky-airbusu-na-stroje-a350-v-breznu-nabraly-na-obratkach/

https://www.primebrokers.cz/nedavny-pokles-akcii-boeingu-se-muze-jen-zhorsit/

https://www.primebrokers.cz/druhy-mesic-v-rade-se-boeing-potyka-s-nulou-na-konte-novych-objednavek/

Důvody stojící za analýzou na potenciální růst ceny akcií společnosti Airbus

  • Lepší výsledky na poli objednávek proti konkurenčnímu Boeingu. Od roku 2000 do 2016 meziroční objem objednávek nových strojů společnosti Airbus třináctkrát překonal celkový počet objednávek letadel společnosti Boeing.
  • Stejně si společnost Airbus vedla v loňském roce 2018, kdy v celkovém ročním počtu nových objednávek překonala svého největšího rivala, společnost Boeing. S ohledem na stávající situaci, co se globálního uzemnění letounů Boeing 737 Max týká, navzdory lepšímu výkonu v 1. čtvrtletí letošního roku, se analytici povětšinou shodují, že ani v letošním roce se společnosti Boeing nepodaří překonat Airbus z pohledu celkového ročního počtu nových objednávek. Důvodem bude pravděpodobně oslabení míry růstu počtu objednávek a zrušení blíže neurčeného počtu objednávek současných.
  • Navzdory fiasku s letadly 737 MAX vyznívá 1. čtvrtletí 2019 lépe pro Boeing. V průběhu března Airbus přijal 58 nových objednávek a zaznamenal zrušení 17 objednávek. Pro společnost je důležité, že z celkového počtu 58 představuje 38 z nich objednávky na letadla typu A350, jejichž celková míra prodejů v posledních letech stagnovala. Největším přírůstkem byla objednávka letecké společnosti Lufthansa na 20 strojů A350-900. Mezi pozitiva se řadí také objednávka na 5 strojů typu A350-900 a 12 strojů A350-1000 ze strany tchajwanského start-upu, společnosti STARLUX Airlines. Oproti tomu si Boeing v březnu připsal 44 nových objednávek a zaznamenal 1 zrušení. V celkovém součtu si společnost Boeing v prvním čtvrtletí připsala 91 nových objednávek, o 149 více než společnost Airbus s výsledkem -58, zapříčiněným zrušením objednávek v počtu 120 strojů.
  • Zbytek letošního roku bude s největší pravděpodobností jinou písničkou. Ačkoliv byla míra růstu objednávek společnosti Boeing v průběhu 1. čtvrtletí silná, globální uzemnění nejlépe prodávané řady 737 MAX by se mohlo značně negativně podepsat na výkonnosti ve zbývajících měsících letošního roku. Viz výsledky společnosti za první čtvrtletí 2019 (zveřejnění 24.4.19) a výhled managementu společnosti pro zbytek roku 2019 (výhled pro zbytek roku 2019 ze strany managementu společnosti nebyl poskytnut, z čehož vyplývá, že za současné situace management nedokáže odhadnout, jaká pozitiva či negativa společnost v následujících měsících čekají).
  • Je nanejvýš pravděpodobné, že dokud nebudou „postižené“ typy letadel ze strany leteckých úřadů uznány za bezpečné a provozu schopné, nebudou stroje Boeing 737 MAX ze strany leteckých společností předmětem zájmu a nových objednávek. Stejně tak tomu bylo v měsíci březnu, kdy společnost Boeing nepřijala žádnou novou objednávku na stroje typu 737 MAX. Naopak, přijala několik žádostí o zrušení stávajících objednávek. Příkladem může být zrušení objednávky na 49 strojů 737 MAX z celkových 50 ze strany indonéského leteckého dopravce, společnosti Garuda. K tomu navíc je možné, že po znovu zprovoznění v současné době uzemněných typů letadel, zaujmou některé letecké společnosti pozici mrtvého brouka a budou s novými objednávkami vyčkávat – jako příklad může sloužit oznámení společnosti American Airlines, která nehodlá létat s dotčenými stroji do srpna letošního roku. A další společnosti se přidávají.
  • Největší letecká přehlídka světa - nejdůležitější zdroj nových objednávek. Klepe na dveře a Airbus bude mít mnohem lepší startovací pozici, co se vyjednávání nových objednávek týká. K tomu navíc některé letecké společnosti daly najevo, že by mohly přistoupit ke zrušení části nebo dokonce celých objednávek na stroje Boeing 737 MAX.
  • Jedno-uličkové stroje hlavním prodejním artiklem budoucnosti. Dle nedávného dlouhodobého výhledu společnosti Airbus bude mezi roky 2018-2037 zapotřebí cca 37.390 nových letadel, přičemž až v 76 % se bude jednat o stroje s jednou středovou uličkou. Z uvedeného vyplývá, že tyto stroje budou v blízké budoucnosti oblakům dominovat. Airbus a jeho konkurenti Boeing a brazilská společnost Embraer budou s největší pravděpodobností hlavními dodavateli. Otázkou je, jak se na globálním trhu bude případně dařit společnému čínsko-ruskému projektu CR-929, který bude přímým konkurentem strojům A320/A321/A330neo, A350-900/1000, Boeing 737 MAX, Boeing Dreamliner.
  • Misky vah více ve prospěch výrobce Airbus? Dle managementu společnosti čeká letecký průmysl změna v globálním měřítku. Nicméně, z celkové objemu bude největší růst poptávky pramenit ze strany rozvíjejících se ekonomik. Ačkoliv se růst poptávky týká všech kategorií, největší expanze se bude týkat letadel s jednou středovou uličkou. Nedávné osudné nehody dvou letadel Boeing 737 MAX podnítily seriózní pochyby o kvalitě produktů dodávaných společností Boeing. Tento fakt (pomineme-li tragickou stránku věci, za kterou mohla stát až překotná snaha uvést rychle nový konkurenceschopný stroj na trh) by se pro zbytek roku mohl ukázat jako pozitivní právě pro společnost Airbus a míru objednávek nových letadel tohoto výrobce. Na konci letošního února čítaly celkové objednávky na stroje A320neo výrobce Airbus 5.800 strojů ze strany 103 globálních odběratelů. S ohledem na přetrvávající otázky kolem bezpečnosti konkurenčních letadel 737 MAX je možné očekávat, že míra objednávek na uvedený typ stroje výrobce Airbus bude dál pokračovat v růstu.
  • Nedávné rozdíly ve vývoji cen akcií společností Airbus a Boeing mohou naznačovat, že evropský výrobce letadel získává konkurenční výhodu. Vzestupná trajektorie akcií Airbusu nebyla doposud v roce 2019 přerušena. Akcie se dotkly rekordního maxima 9. dubna, přičemž celkový růst ceny akcií Airbusu v tomto roce překonal 40 %. Jedním z faktorů, který podpořil růst ceny akcií Airbusu, byla mega objednávka na 300 letadel ze strany Číny, jejíž hodnota je odhadovaná na 30 miliard eur (33,8 miliardy dolarů). Ta byla podepsána během návštěvy čínského prezidenta Xi Jinpinga v Paříži minulý měsíc. Objednávka čítá 290 letadel A320 a 10 strojů A350 XWB.
  • Solidní výsledky a výhled do budoucna. 14. února společnost Airbus upravila zprávu o provozním zisku ve čtvrtém čtvrtletí 2018 na 3,1 miliardy eur, což je o 56 % více, než ve stejném období předešlého roku, čímž překonala konsenzus analytiků ve výši 2,36 miliardy eur. Příjmy vzrostly o 11 % na 23,29 miliardy eur. Analytici očekávali 22,82 miliardy eur. Management společnosti v únoru uvedl, že v roce 2021 dojde k ukončení výroby dvoupatrového A380. Airbus odhaduje, že letos dodá 880-890 komerčních letadel ve srovnání s 800 stroji v roce 2018. V roce 2019 předpokládá také 15 % nárůst provozního zisku. Část analytické obce očekává, že skupina Airbus ve střednědobém horizontu oznámí výrazný nárůst příjmů a peněžních toků, přičemž tento pozitivní výhled pravděpodobně stále není odražen v současné ceně jeho akcií. Výsledky za 1. čtvrtletí 2019 společnost oznámí 30. dubna, přičemž mnohem důležitější, než výsledky samotné, bude výhled managementu pro zbytek roku.

Ukázka potenciálního výkonu analýzy na CFD akcií Airbus

  • Investovaná částka 1 milion CZK…38.857 EUR (kurz ČNB 24.4.19)
  • Typ kontraktu CFD akcie
  • Finanční páka 1:5
  • Margin 20 % z hodnoty CFD akcie
  • Cena akcie 122,66 EUR/CFD (k 13.6.19)
  • CFD akcie … hodnota 122,66 EUR … marže 20 % … 24,532 EUR
  • Target Price 1 … 126 EUR/CFD
  • Nejdůležitějším faktorem je finální proražení silné rezistence na úrovni cca 124 EUR/akcie. Airbus není přímo intradenním „trhačem asfaltu“, nicméně z dlouhodobého pohledu jde o více než stabilní akcii.
  • Target Price 2 … 130 EUR/CFD a více
  • 1. úroveň supportu … cca 112,90 EUR/CFD
  • 2. úroveň supportu … cca 107,00 EUR/CFD
  • Při plném 100 % zainvestování by bylo při marži 24,532 EUR možné nakoupit až 1583 kusů. V rámci nepsaného pravidla investorů by však maximální investovaná částka nikdy neměla překročit 50 % volných prostředků investora.
  • V případě nákupu 1 kusu CFD akcie na AIRBUS pohyb kurzu k TP 2 na úrovni 130 EUR/CFD akcie nabízí potenciál 7,34 EUR.
  • V případě zainvestování 50 % volných prostředků a nákupu 791 CFD akcií by pohyb kurzu o 7,34 EUR zvýšil potenciál zhodnocení analýzy na cca 5.805 EUR.
  • V případě negativního vývoje a poklesu kurzu CFD akcie k 1. úrovni supportu 112,90 EUR/CFD akcie by však stejný obchod pro investora znamenal ztrátu dosahující téměř 20 % celkového objemu prostředků investora.

Důležité upozornění: Důrazně upozorňujeme, že s ohledem na velikost obchodního účtu a velikost trhu je nezbytně nutné upravit velikost páky a odpovídajícím způsobem nastavit míru zvoleného rizika. Obchodování CFD kontraktů a na Forexu je vysoce rizikové a nevhodně nastavený risk management může vyústit ve ztrátu velké části či všech finančních prostředků investora.

Důležité upozornění ve vztahu k převzaté investiční analýze

Dokument vytvořil

Tento dokument, jehož součástí je investiční analýza (Analýza), společnost PRIME Brokers s.r.o., zapsaná v obchodním rejstříku C 272436, vedená Městským soudem v Praze, Průmyslová 1306/7, 102 00, Praha 10, IČ: 058 85 167, vykonávající analytické, marketingové služby a služby technického supportu pro české a zahraniční obchodníky s CP a jiné finanční instituce, převzala z nezávislých internetových stránek kapitalove-analyzy.cz. 

Všeobecné informace:

Při přípravě dokumentu bylo vycházeno z důvěrných externích zdrojů, avšak za úplnost a přesnost takto převzatých informací neodpovídáme. Tento dokument může být v budoucnu kdykoliv odvolán nebo změněn, a to bez předchozího upozornění. Závěry uvedené v Analýze se v budoucnu mohou ukázat jako nesprávné a obchody uzavřené na základě Analýzy mohou být ztrátové. Analýzy poskytují pouze obecné informace a nejsou zamýšleny jako jakákoliv nabídka ke koupi či prodeji jakéhokoliv investičního nástroje. Zmíněné nástroje nemusí být vhodné pro každého investora. Názory v analýze uvedené neberou v úvahu situaci a osobní poměry jednotlivých zákazníků, jejich finanční situaci, znalosti, zkušenosti, cíle nebo potřeby a jejich záměrem není doporučit konkrétní finanční nástroje nebo strategie konkrétním investorům. Analýzy jsou připravovány primárně pro investory, u nichž se očekává, že budou činit vlastní investiční rozhodnutí a budou se o výhodnosti investic do jakýchkoli investičních nástrojů uvedených v dané analýze rozhodovat samostatně, zejména na základě náležitého zvážení ceny, případného nebezpečí a rizik, jejich vlastní investiční strategie a vlastní právní, daňové a finanční situace. Analýza by neměla být jediným podkladem pro investiční rozhodnutí. Investor by měl vyhledat odborné posouzení, včetně daňového poradenství, ohledně vhodnosti investic do jakýchkoliv investičních nástrojů, jiných investic nebo investičních strategií v dané analýze zmíněných. Hodnota, cena či příjem z uvedených aktiv se může měnit anebo být ovlivněna pohybem kurzů. V důsledku těchto změn může být hodnota investice do uvedených aktiv znehodnocena. Úspěšné investice v minulosti neindikují ani nezaručují příznivé výsledky do budoucna. Poplatky související s obchodováním mohou negativním způsobem ovlivnit výsledky obchodní. Poplatky bývají uplatňovány, i když je výsledkem obchodu ztráta. Výnos ani návratnost investice nejsou zaručeny. Minulá výkonnost investice nezaručuje příznivé výsledky do budoucna a cena či příjem z aktiv může být ovlivněna pohybem kurzu.

Použité metody analýzy

Při přípravě analýz byly použity všeobecně uznávané metody oceňování, zejména fundamentální a technická analýza.

Fundamentální analýza předpokládá, že každá akcie či jiné aktivum má svou vnitřní hodnotu, která vychází z historických dat a z hospodaření společnosti (akcie) a aktuální kurz aktiva či akcie se pohybuje kolem této vnitřní hodnoty. Analýza se nejdříve snaží za použití finančních analýz zjistit vnitřní hodnotu a prognózovat budoucí vývoj. Poté tyto údaje srovnává s aktuálním kurzem a snaží se zjišťovat, zda je akcie či jiné aktivum podhodnoceno (impuls k nákupu), nebo nadhodnoceno (impuls k prodeji), což udržuje kurz kolem vnitřní hodnoty. Na zjišťování vnitřní hodnoty akcie existuje množství různých postupů, modelů a výpočtů různých hodnot (dividendový diskontní model, ziskové modely - ratio P/E, cash-flow model apod.)

Technická analýza se používá na předpovídání budoucích cenových pohybů na základě systematického zkoumání, analyzování a vyhodnocování minulých a současných dat. Je používána u všech finančních produktů, včetně cenných papírů, CFD a úrokových produktů. Na rozdíl od fundamentální analýzy využívá pouze údaje tvořené trhem, jako je např. cena, objem, volatilita, množství otevřených kontraktů na trhu, popřípadě mezi tržní korelace. Technická analýza se proto nezabývá takovými jevy a skutečnostmi, jako jsou zveřejnění ekonomických dat, sentiment trhu, politická situace, daňová politika státu nebo ekonomické prostředí. Cílem technické analýzy je přibližně určit budoucí vývoje cen, určit konec a případné otočení trendu.

Střet zájmů:

Obchodník nebo s ním propojené osoby (zejména zaměstnanci) mohou uskutečňovat nebo vyhledávat možnosti k realizaci obchodů, které jsou v konkrétních Analýzách zmiňovány a mohou se dostat do konfliktu zájmů, který může ovlivnit objektivitu daných Analýz. Jelikož ve všech transakcích sjednaných v rámci Zákaznické smlouvy vystupuje váš Obchodník prostřednictvím svých poskytovatelů likvidity jako protistrana, mohou být zájmy Obchodníka v rozporu s Vašimi. Obchodník je plně zajištěn proti riziku (hedged) a/nebo transakce jsou přímo zpracovávány (tzv. Straight Through Processing, STP) poskytovateli likvidity. Zásady upravující střed zájmů jsou k dispozici na internetových stránkách vašeho obchodníka (brokera). Odměňování zaměstnanců Obchodníka je z části závislé na zisku Obchodníka, tato odměna však není závislá na konkrétním investičním nástroji. Názory makléřů či jiných zaměstnanců ohledně těchto titulů v konkrétním okamžiku mohou být odlišné, a to zejména s ohledem na investiční profil konkrétního zákazníka či s ohledem na aktuální vývoj na finančním trhu. Přestože tento dokument a Analýzy byly vytvořeny v souladu s pravidly k zamezení střetu zájmů, jednotliví zaměstnanci Obchodníka mohou realizovat investiční rozhodnutí, která jsou nekonsistentní s názory vyjádřenými v těchto Analýzách. Investoři by proto měli tuto konkrétní Analýzu považovat pouze za jeden z několika faktorů při svém investičním rozhodování. Dle dostupných informací byla tato převzatá analýza vytvořena nezávisle a na základě veřejně dostupných dat. Emitent ani provozovatel vaší obchodní platformy v rámci které jsou investiční nástroje obchodovány, nebyli s tímto dokumentem ani Analýzou před jeho rozšířením/zveřejněním seznámeni a nemají s emitentem ani provozovatelem obchodní platformy uzavřenu žádnou dohodu týkající se tvorby a rozšiřování Analýz. Obchodník nemá žádný podíl na základním kapitálu emitenta investičních nástrojů, které jsou předmětem Analýzy. Tato Analýza je distribuována všem zákazníkům Obchodníka, kteří mají o tento informační servis zájem, čímž je omezeno případné zvýhodnění určité skupiny zákazníků oproti ostatním. Bližší informace týkající se Zásad řízení střetu zájmů jsou k dispozici na internetových stránkách vašeho obchodníka/brokera.

Předpokládané frekvence aktualizací:

Obchodník nezajišťuje pravidelnou aktualizaci Analýz. Analýzy jsou vytvářeny na ad hoc bázi s ohledem na aktuální situaci na kapitálovém/ finančním trhu, a to zejména s ohledem na to, jaké investiční nástroje Obchodník v daném okamžiku považuje za zajímavé investiční příležitosti. Je pravděpodobné, že průběžně vytvářené Analýzy budou pokrývat totožné investiční nástroje, Obchodník si však vyhrazuje právo bez předchozího upozornění ukončit pokrývání jednotlivých investičních nástrojů či sektorů. Odměna osob podílejících se na vytváření Analýzy: Žádná část odměn těchto osob, které vytvořily nebo rozšířily Analýzu, nebyla a nebude, přímo či nepřímo, spojena s konkrétními názory vyjádřenými v daných analýzách. Část variabilní složky odměny zaměstnanců a spolupracovníků Obchodníka je odvozena od počtu a hodnoty obchodů uzavřených zákazníky Obchodníka.

Šíření Analýzy:

Analýzy jsou určeny k distribuci na území České republiky, případně jiných zemí Evropské Unie. Distribuce Analýz vůči veřejnosti mimo Českou může být omezena právními předpisy příslušné země. Osoby, do jejichž dispozice se daná Analýza dostane, by se tedy měly řádně informovat o existenci takového omezení. Nerespektováním takového omezení může dojít k porušení zákonů České republiky či příslušné země. Převzaté analýzy slouží výhradně zákazníkům Obchodníka a osob s ní propojených a bez předchozího písemného souhlasu nemohou být v jakékoliv podobě a jakýmkoliv způsobem reprodukovány, distribuovány nebo publikovány.